tisdag 7 september 2010

partiernas marknadsföring.

jag tycker partierna marknadsför ganska mycket, jag ser nästan alltid reklam för något parti när jag kollar på TV eller är på datorn, många av breven vår familj får hem nu är reklam för partierna, det är nästan alltid ett reklambrev hem när jag kollar posten.
Jag har bara sett att partierna använder metoder som reklambrev, Tv reklam, dator reklam och att de sätter deras symboler på t.ex. nykelringar eller andra småsaker som man kan sätta reklam på, pennor.. suddigum och pennvässare.
Jag tycker att skånepartiets reklambrev var riktigt dåligt, hela partiet tyckte jag var dåligt, det var något jag reagerade ganska starkt på.
Man fattade inte om det var ett skämt eller inte, brevet som kom hem.
De hade ganska starka åsikter om islam, de skrev saker som jag tyckte de inte hade rätt till att skriva, de skrev t.ex. att de inte äter griskött, men vissa muslimer gör det, vissa är strikta med reglerna men vissa är mindre strikta, de skrev kritiken till islam som om det alltid var så i alla familjer, men så är det ju absolut inte!
Mina kusiner är muslimer och de har inte alls så strikta regler, så det är ju inte alltid så i alla familjer!
Tycker att partierna använder bra metoder till att marknadsföra, men jag tycker det är jobbigt när de har reklam på datorn, på Tv:n kan man bara gå ifrån reklamen om man vill, men på datorn så syns de oftast i sidan och man störs av dem hela tiden, reklamen spelas bara om och om hela tiden, så jobbigt!

1 kommentar:

  1. Bra att du har sett flera olika typer av reklam och att du kan ge konkreta exempel. Bra att du själv tar ställning och motiverar varför. Bra att du förklarar varför varför vissa saker är bra resp. dåliga.

    SvaraRadera