måndag 17 oktober 2011

Dag 1.

Nils Holgersson gymnasiet, Skurup.



Hejhej!
Just nu sitter jag på internatrummet medans killar utanför envisas med att knacka på vår dörr hela tiden. Ja. Ni hörde rätt. Killar
Det var nämligen så att jag och Desse inte kunde vara på de stället dem hade tänkt så vi fick sova på Axet, där bara killar sover. Vi är alltså dem ända tjejerna..
Men det går fint ändå!

I morse började vi med att få lite info av Göran, syon här. Sedan började vi kl. 10.00 i kostallet. Jag som är rädd för kor fruktade detta väldigt mycket men det gick faktiskt väldigt bra. Sedan var det lunch, och sedan begav vi oss till kostallet igen.

Vi fick ta in korna från hagen, det var väldigt enkelt. Korna här är väldigt tama. Vi gick bara längst ut i hagen och omringade korna samtidigt som vi klappade med händerna. Korna fattade direkt och vi behövde nästan inte ens röra dem. Så enkelt var det!

Sedan rengjorde vi kornas och alpackornas vattenskålar. Efter det fick vi vara med och mjölka. Jag mjölkade 2 kor alldeles själv. Stolt! Det var faktiskt ganska svårt.. Men väldigt fascinerande.

Sedan har vi varit ute bland smådjuren och kelat. Dem har jättegulliga kaninungar här! Vi har också hälsat på hos kalvarna. Gulliga som fan!

Vi åt mat 17.30. Nu sitter jag här och killarna har faktiskt slutat att knacka på vår dörr.


ha det bäst!
Joanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar