måndag 14 mars 2011

Praktik - Dag 6. NYTT STÄLLE.

NY PRAKTIKPLATS!
Första dagen på Fridas Grafiska, en gullig Ateljé i Brantevik.
Jag började klockan nio, mamma fick köra mig till Brantevik eftersom jag inte hade någon aning om var Fridas grafiska låg (det hade inte mamma heller..). Innan vi åkte fick vi leta upp en adress om var det låg på internet, och den adressen var ju såklart till bostaden och inte till själva Ateljén.. Så mamma lämnade av mig vid Fridas hus(som vi trodde var ateljén) och när jag plingade på öppnade Frida och bakom henne kikade en söt liten unge ut.
Så jag fick hoppa in i Fridas bil så körde hon barnet (Nelly) till dagis och sedan körde hon upp till Ateljén.
När vi kom upp fick jag se mig omkring, det var jättefint i den lilla ateljén! Jag ska ta med mig systemkamera imorgon så då får ni nog se lite bilder. Tänkte också höra om Frida kanske kan visa mig hur man gör en snygg layout (eller vad det heter.) till bloggen. Kanske får ni se en snyggare blogg här i slutet av veckan. Vem vet?
Frida berättade och visade lite vad hon höll på med och vi snackade lite. Sen glömde man bort tiden och klockan var elva. Då åkte vi ner till Simrishamn för att Frida skulle ha ett papper påskrivet av Katrin Rosberg. Vi träffade henne på ÖC så under tiden Frida och Katrin diskuterade lite om Fågelbo För Fred(ett projekt dem håller på med) så åt vi. Det hela handlar om Fred, väldigt intressant tyckte jag.
Frida bjöd mig på fika. Tack för det!
Efter det så åkte vi till banken och lämnade in pappret. Sen åkte vi tillbaka. När vi var tillbaka fick jag kolla lite till på Fridas arbete. Sen fick jag göra en mapp för Fågelbo För Fred projektet, jag fick håla papper och sätta in i mappen. Sen satte jag mig och kollade på fridas arbete igen, det var roligt att kolla, inte lika långtråkigt som jag tyckte det var att kolla hos frisören.
Under hela tiden snackade Frida och jag och musiken var på i bakgrunden, verkligen mysig ateljé och mysig dag. Det har varit väldigt roligt att kolla på hur hon gör annonser, affischer, vykort mm.. Nu vet jag att det hon gör inte heter: tidning som jag skrev i förra inlägget. haha. Utan hon är Formgivare/artdirector. (tror jag hon sa..) Idag har det dykt upp massa nya ord och jag har svårt för att komma ihåg dem och hålla kvar dem i hjärnan. Det är en sak som jag tycker är riktigt jobbig; när jag inte förstår svenska ord!

Jag slutade klockan fyra och det kändes som om jag bara varit där i 3 h, när jag egentligen varit där 7h. Dagen har gått riktigt snabbt och Frida är så trevlig. seeeeyaaaa! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar