onsdag 9 mars 2011

Praktik - KVÄLL 3

hej
Jag kan bara säga en sak, kvällen började INTE bra alls!
Det var ju såhär att jag lyckades med att bryta nyckeln när jag skulle öppna i affären till Pia. Så just nu sitter den lilla nyckelbiten kvar.. inte bra.
Det var väldigt pinsamt och jag visste inte vad jag skulle säga eller göra, känns som om detta är det värsta som kan hända. Fast i och för sig  finns det väl alltid värre saker. Som att råka blanda färgen fel till en kund så håret blir rosa istället för brunt, eller grått istället för grönt.. Eller råka klippa av någon fingret, haha..
Så ja..nyckel avbruten= pinsam kväll.

Men det blev en del lärt idag ändå. Jag lärde mig att om man permanentar sitt hår lockigt och det är sådär halvlångt (ungefär till axlarna) så kan det hända att det blir väldigt lockigt och att man då får spraya sitt hår varje dag på morgonen för att det ska bli fint och normal-lockigt igen.
Sen var det två saker som jag på vägen hem påminde mig själv om att jag skulle skriva här i bloggen som jag hade lärt mig. Men dem sakerna har jag ju såklart glömt nu.

Vilken dag.. inte min bästa precis.

Men ni andra får ha det bra, och om någon ber er låsa upp dörren.. TACKA DÅ NEJ FÖRFAN! 
haha nej, skoja.. men ni får vara försiktiga när ni låser upp dörrar..

2 kommentarer:

  1. Det går säkert bättre idag, tror du inte det :) Nanna har det nog värre än dig, hon sms:ar ganska ofta, hon tycker inte alls att vara hon vetinäeren. (kanske du visste redan?)

    SvaraRadera
  2. jo, jag hoppas det! Jo, hon sa det.. Verkar inte så kul att kolla på när veterinären klipper klor och gör annat sånt ointressant. Men kunde hon inte byta eller?

    SvaraRadera